středa 9. července 2014

Obrázky

Už druhý týden sedím nad kresbami a fotkami. Při psaní textů jsem si dělal vsuvky, kam by se nějaký ten obrázek hodil a teď to vypadá přibližně na 200 kousků. Asi čtvrtina z toho jsou kresby.

Myslel jsem si, že mám docela bohatý archiv fotek ze staveb. Což o to, bohatý je, ale nejsou v něm úplně ty pravé fotky. Zatím 30 fotek z archivu. Další zdroj fotek je naše čtvrť. Z hodinové výpravy se vracím s bohatým úlovkem dalších 30 fotek. Obhlížím domy ze všech stran, jestli někde není detail který potřebuji. Třeba komín pro turbokotel do zdi. Tyto komíny už požárníci prakticky nepovolí, ale není to dávno, co povolené byly a v knize chci upozornit, že tudy cesta nevede. Našel jsem tři.

Další kapitolou jsou kresby. Kreslím úděsně a tak mám v plánu nechat své výtvory překreslit zdatnější kreslířce. Slíbil jsem jí sice že obrázků bude 20 a ve skutečnosti jich je 50, snad to zvládneme.

Proč si vlastně s těmi fotkami a obrázky tak hraji, když je jich plný internet? Pro knihu je třeba abych měl povolení autora ke všem obrázkům, takže je nemohu jen tak vygooglit. Jsou sice i fotky volně k použití, ale většinou ne ty, které by se mi zrovna hodily.

Dotaz na závěr. Nevíte někdo, jak dostat část výkresu z autocadu do jpg?
Autocad má sice své vlastní konvertory, zatím se mi z toho vždycky povedlo dostat nepoužitelný rozpixelovaný paskvil.   

9 komentářů:

  1. autocad do jpg> tož já dělávám pdf a z toho pak jpg (nebo tiff a pak jpg - abych měl pod kontrolou kvalitu)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, zkusím to přes ten tiff. Zkoušel jsem přes PDF do JPG, ale kvalita pro knih pořád špatná. I když pro web by stačilo.

      Vymazat
  2. Souhlas s kolegou, pres pdf to delam take. Autocad ->jpg proste nefunguje. Martine, to s turbokotly je pro me novinkou, jak se tedy bude resit odkoureni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta změna platí už od roku 2008, nejlépe je to popsané asi tady: http://www.tzb-info.cz/5032-nove-predpisy-pro-vyusteni-odtahu-plynovych-kotlu-stenou-fasady

      Článek shrnuje tato věta:
      "Dle normy nesmí být u spotřebiče s více než 7 kW vyústění pod balkónem a přesahující střechou bez žádné další specifikace, výškách nebo možných opatření. Takže výměna mnohých stávajících "turbokotlů" za nové bude problematická, protože přesahující střecha je velmi častá."

      I odkouření, které jsem dával na facebook, stejně tak tři další co jsem objevil jsou pod přesahem střechy.

      Vymazat
    2. Dekuji za nove info, prostuduji ;)

      Vymazat
  3. Já to taky dělavam přes .pdf, ale nedavno jsem našel tyto stránky http://www.zamzar.com/ kde si může člověk přetransformovat přímo .dwg do .jpg, ale ještě jsem s tim moc nedělal. Pošlou to člověku zpětně na email a je to tak do dvou minut

    OdpovědětVymazat
  4. Začínám mít stále více pocit, že kniha může mít trochu širší cílovou skupinu než jsem na začátku plánoval.
    Můj záměr byl shromáždit informace pro úplné laiky, aby se dokázali úspěšně prokousat rekonstrukcí domu a porozuměli jazyku stavařů.

    A teď to ale...
    Stala se z toho kniha, kterou bych si sám rád přečetl. Zároveň může sloužit úplně naopak, tedy aby stavař dokázal porozumět jazyku majitele domu. Vlastní dům jsem rekonstruoval a živě si vybavuji, co jsem řešil.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky s těmi obrázky zápasím a je to přesně jak píšete. Fotky které potřebujete nejsou volné, případně nevyhovují úplně přesně. Takže taky fotím kde se dá a co se dá a pak vybírám ty nejvhodnější.

    OdpovědětVymazat